Event

Euroconsumers Forum 2025

Międzynarodowe Forum Euroconsumers powraca z jeszcze większym rozmachem! Po wyjątkowej zeszłorocznej edycji forum w Brukseli wracamy do pięknej biblioteki Solvay, gdzie w dniu 27 listopada odbędzie się siódme doroczne spotkanie przedstawicieli konsumentów, liderów rynku, decydentów i wizjonerów. Razem tworzymy konkurencyjną Europę.

CZW | 27 LIS |

09:00

Rejestracja

O wydarzeniu

Razem kształtujemy konkurencyjną Europę, stawiając na ludzi

Międzynarodowe Forum Euroconsumers powraca – z jeszcze większym rozmachem! Po wyjątkowej zeszłorocznej edycji forum w Brukseli wracamy do pięknej biblioteki Solvay, gdzie w dniu 27 listopada odbędzie się siódme doroczne spotkanie przedstawicieli konsumentów, liderów rynku, decydentów i wizjonerów. Razem tworzymy konkurencyjną Europę.

 Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem Coming Together – to apel o jedność na rzecz innowacji, dobrego zarządzania i ludzi. W świecie pełnym geopolitycznych i gospodarczych zawirowań Europa stara się nie tylko dostosować, ale i przewodzić, stawiając na pierwszym miejscu konsumentów. W ciągu dwóch dni porozmawiamy o dwóch siłach, które wspólnie kształtują przyszłą konkurencyjność Europy: poszukiwaniu kreatywnych innowacji oraz potrzebie silnego systemu zarządzania opartego na współpracy.

 W duchu tradycji forum łączymy idee z inspiracją, którą tym razem zaczerpnęliśmy z jednego z najbardziej legendarnych zespołów w historii popkultury – The Beatles. Tak jak Beatlesi wytyczali nowe granice kultury i kreatywności, tak forum ma wyznaczać nowe obszary innowacji i zarządzania, łącząc inspirację z polityką i konkretnymi działaniami. Wyobraźnia, jedność i nieustanne odradzanie się – motywy, które znajdziemy w ich utworach – nadają ton także naszemu wydarzeniu. Ich dorobek – optymizm We Can Work It Out, idealizm Imagine czy duch jedności w Come Together – przypomina, co możemy osiągnąć, działając razem w jasno określonym celu.

 Czeka nas różnorodne grono prelegentów: od światowych autorytetów po praktyków kształtujących rzeczywistość. Porozmawiamy m.in. o młodych konsumentach w sieci, konkurencyjnym potencjale innowacyjnej żywności, walce z oszustwami oraz kierunkami dla konkurencyjnej Europy. Tradycyjnie już wręczymy także prestiżowe nagrody Euroconsumers, wyróżniając innowacyjne rozwiązania i najlepsze praktyki.

Zapraszamy do udziału, dyskusji, współpracy i działania!

 

RAZEM DLA KONKURENCYJNEJ EUROPY

Świat zmienia się z dnia na dzień pod wpływem niestabilnej sytuacji geopolityczno-gospodarczej i przetasowań układu sił. W tej rzeczywistości Europa musi się dostosować, zająć silniejszą pozycję i zwiększyć odporność. Jak zbudować silniejszą, bardziej samowystarczalną i konkurencyjną Unię – taką, która stawia na pierwszym miejscu człowieka? Odpowiedź brzmi: razem.

W drugim dniu rozmów głos zabiorą przedstawiciele instytucji unijnych i władz krajowych, liderów biznesu, środowiska akademickiego, społeczeństwa obywatelskiego i obrońców praw konsumentów.

Wspólnie zastanowimy się, jak ochrona konsumentów i wzmocnienie ich pozycji mogą stać się siłą napędową sprawiedliwej i odpornej Europy, zdolnej konkurować w skali światowej.

W trakcie dyskusji nie zabraknie wizjonerskich rozważań, wspólnego poszukiwania innowacyjnych rozwiązań oraz strategicznych analiz, które pozwolą wyznaczyć kierunki rozwoju jednolitego rynku oraz umocnić pozycję Europy na arenie międzynarodowej.

Panele dyskusyjne

Keynotes

BRUNO MAÇÃES – Nowa geopolityka i przyszłość Europy

Jako jeden z najbardziej oryginalnych i przenikliwych współczesnych analityków geopolityki, Bruno Maçães podkreśla, że państwa i regiony nie rywalizują już wyłącznie o terytoria fizyczne. Kluczowe staje się dziś zdobywanie zdolności do kreowania nowych przestrzeni w świecie cyfrowym. W jaki sposób ta rzeczywistość wpływa na konkurencyjność tradycyjnych aktorów, takich jak Europa oraz jak mogą one zachować swoją istotność i nadal się rozwijać? To tylko niektóre z kwestii, które poruszy Bruno Maçães – były portugalski minister do spraw europejskich.

RIK VERA – Odblokowanie europejskiej innowacyjności w czasach przełomowych zmian

Rik Vera, znany z umiejętności formułowania trafnych pytań i ceniony na całym świecie mówca inspiracyjny, od lat pomaga firmom i instytucjom odkrywać nowe kierunki innowacji i budowania przewagi konkurencyjnej. Podczas swojego pierwszego wystąpienia na EC Forum przedstawi refleksje dotyczące tego, jak ponownie uruchomić potencjał Europy jako liczącej się siły gospodarczej – pomimo rozbudowanych ram regulacyjnych – oraz w jaki sposób ochrona konsumentów może stać się źródłem innowacji, a nie ograniczeniem czy obciążeniem.

ALBERTO ALEMANNO – Czy konsumenci są nową siłą geopolityczną Europy?

Podczas Forum Euroconsumers 2025 profesor Alberto Alemanno – czołowy europejski rzecznik interesu publicznego i założyciel The Good Lobby – zachęci uczestników do ponownego przemyślenia roli 450 milionów europejskich konsumentów w kształtowaniu przyszłości kontynentu. W obliczu erozji porządku światowego i presji wywieranej na UE, aby osłabiła swoje uprawnienia regulacyjne, Alemanno twierdzi, że prawdziwa siła Europy może leżeć nie w deregulacji, ale w wykorzystaniu codziennych decyzji konsumentów jako narzędzi geopolitycznych. Przekształcając wybory zakupowe w zbiorowy wpływ – przenosząc kluczowe gałęzie przemysłu z powrotem do Europy, pociągając przedsiębiorstwa do odpowiedzialności, eksportując europejskie wartości i przekształcając konsumpcję w formę obywatelstwa – zachęca nas do wyobrażenia sobie nowej formy demokratycznej władzy, w której europejski rynek konsumencki o wartości 9 bilionów euro staje się decydującą siłą w globalnym pozycjonowaniu Europy.

 

Rejestracja

Program

Rejestracja

Speakers

Isabelle Pérignon

Director for consumer policy, European Commission

Constantin Gissler

Director General, DOT Europe

Ilya Bruggeman

Director for Digital, Single Market and Consumer policy, EuroCommerce

Maria-Myrto Kanellopoulou

Head of Unit Consumer Law at DG JUST, European Commission

Michelle Gibbons

Director General, AIM

Jorij Abraham

Managing Director, Global Anti-Scam Alliance & Scam Adviser

Giorgia Abeltino

Head of Government Affairs and Public Policy Cloud for Europe , Google

Alberto Alemanno

Professor of Law, HEC Paris and Founder The Good Lobby

Marco Pierani

Director Public Affairs, Euroconsumers

Amber Bechouri

Director Public Policy, Amazon

Manon Letouche

Head of EU Affairs, 5Rights

Eugene McQuaid

Senior Public Policy and Government Relations Manager, TikTok

Antonio Balhanas

CEO Euroconsumers

Filip Van den Abeele

Moderator

Charlotte Merlier

Member of Cabinet of Commissioner Maroš Šefčovič

Rik Vera

KEYNOTE SPEAKER: Bestselling Author | Ecosystem Architect | Futurologist

Bruno Maçães

KEYNOTE SPEAKER: Philosopher, journalist, politician, consultant and author

Karen Massin

Head Government Affairs and Public Policy EU Institutions, Google

Mary Veronica Tovsak Pleterski

Director Single Market Enforcement, European Commission

Osny da Silva Filho

Director of consumer protection at the Ministry of Justice Brazil

Pedro Oliveira

Legal Director BusinessEurope

Els Bruggeman

Head Advocacy and Enforcement, Euroconsumers

Frank Penne

CEO Testaankoop

Rob Beenders

Minister van Consumentenbescherming, Sociale Fraudebestrijding , Gelijke Kansen, Personen met een handicap

Nagrody Euroconsumers 2025

Nagroda za doskonałość – na podstawie testów produktów i doświadczenia konsumentów

Już po raz siódmy przyznamy nagrody Euroconsumers Awards (dawniej BeXt Awards), wyróżniając marki, które mogą poszczycić się wyjątkową jakością produktów, niezawodnością i satysfakcją konsumentów. Nagrody bazują na wieloletnim doświadczeniu Euroconsumers w rygorystycznych testach laboratoryjnych, a także analizie rzeczywistych opinii i doświadczeń konsumenckich.

Tegoroczna edycja skupia się na kluczowych sektorach: hi-tech oraz dużych i małych artykułach gospodarstwa domowego. Zwycięzców wyłoniono na podstawie wyników testów ponad dwóch tysięcy produktów i danych dotyczących niezawodności i satysfakcji konsumentów z różnych krajów Europy (Austria, Belgia, Czechy, Dania, Węgry, Włochy, Holandia, Portugalia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania).

Nagrody trafiają do marek wyróżniających się zarówno w testach specjalistycznych, jak i w rzeczywistych doświadczeniach konsumentów, odzwierciedlając, co naprawdę liczy się dla klientów.

Po raz pierwszy firmy wyróżnione przez Euroconsumers mogą nabyć znak „Euroconsumers Best Brand” do wykorzystania w swoich działaniach komunikacyjnych i marketingowych w Ameryce Południowej, Europie Wschodniej i krajach Bliskiego Wschodu. Licencja jest ważna od grudnia 2025 r. do grudnia 2026 r. i stanowi prestiżowe uznanie dla ich wyjątkowych osiągnięć.

Informacje praktyczne

Biblioteka mieści się w Parc Léopold – w samym sercu miasta, obok Parlamentu Europejskiego.

Dojazd

Pociągiem

Najbliższa stacja to Bruxelles Luxembourg. Po wyjściu ze stacji kieruj się w stronę rue Wiertz, a następnie w stronę Parlamentu Europejskiego. Przejdź pod budynkiem (nie w stronę Place du Luxembourg!), zejdź po schodach i skręć w lewo. Parc Léopold znajduje się po prawej stronie. Wejdź do parku i kieruj się znakami prowadzącymi do Bibliothèque Solvay.

Ze stacji Gare du Midi: metrem – linia 6 w kierunku Simonis Elisabeth lub linia 2 w kierunku Simonis – Léopold II. Przesiadka na stacji Arts-loi, następnie linia 1 (Stockel) lub linia 5 (Hermann-Debroux). Wysiądź na Maelbeek i skieruj się do wyjścia Chaussée d’Etterbeek. Skręć w prawo i idź ulicą Chaussée d’Etterbeek ok. 10 minut. Przejdź przez rue Belliard i kieruj się znakami do Bibliothèque Solvay.

Samochodem

Biblioteka Solvay znajduje się w Parc Léopold, między Place Jourdan, Parlamentem Europejskim, Rue Belliard i Muzeum Historii Naturalnej. Wjazd i parkowanie na terenie Parc Léopold nie są dozwolone. Skorzystaj z płatnych parkingów w okolicy:
– w pobliskich ulicach (Chaussée d’Etterbeek, Avenue du Maelbeek, Rue Froissart…),
– Place Jourdan (parking płatny). Stąd kieruj się Avenue du Maelbeek, przejdź przez ulicę i wejdź do Parc Léopold, a następnie podążaj za znakami do Bibliothèque Solvay,
– parking Forte dei Marmi (płatny), Avenue du Maelbeek 61. Idź Avenue du Maelbeek. Parc Léopold będzie po lewej stronie. Wejdź do parku i kieruj się znakami prowadzącymi do Bibliothèque Solvay. Parking czynny: niedziela–czwartek 07.00–22.00, piątek–sobota 07.00–24.00. Z biletem można wchodzić i wychodzić przez całą dobę.
– Interparking Wet/Loi, Rue de la Loi 19 (w remoncie). Tymczasowe wyjście piesze: Rue d’Arlon, ok. 12 minut pieszo od Biblioteki Solvay.

Metrem

Najbliższa stacja metra to Maelbeek (linie 1 i 5). Skieruj się do wyjścia Chaussée d’Etterbeek, skręć w prawo i idź ok. 10 minut ulicą Chaussée d’Etterbeek. Następnie przejdź przeez Rue Belliard i wejdź do Parc Léopold. Kieruj się znakami w stronę Bibliothèque Solvay.

Z lotniska w Brukseli

– taksówką: przejazd zajmuje 20–30 minut.
– autobusem – linia 12 lub 21, przystanek Schuman lub Luxembourg (www.stib.be),
– pociągiem – do 4 kursów na godzinę do Brukseli (20–30 minut jazdy). Wysiądź na stacji Gare Centrale, następnie skorzystaj z metra: linia 5 (Hermann-Debroux) lub linia 1 (Stockel). Wysiądź na Maelbeek i skieruj się do wyjścia Chaussée d’Etterbeek (dalej 5 minut pieszo). Po wyjściu skręć w prawo, idź ok. 5 minut wzdłuż Chaussée d’Etterbeek, Przejdź przez rue Belliard i kieruj się znakami do Bibliothèque Solvay. Budynek znajduje się w górnej części Parc Léopold po lewej stronie.

Sponsorzy

Partnerzy