Współprace i kampanie

Najpierw rozmawiamy,
potem współpracujemy,
a na końcu znajdujemy rozwiązania.

Euroconsumers Polska wierzy w siłę dialogu i współpracy.

Nie tylko z innymi organizacjami konsumenckimi czy regulatorami, lecz także z odpowiedzialnymi uczestnikami rynku, którzy podobnie jak my są przekonani, że współdziałanie to klucz do tworzenia zrównoważonych rozwiązań dla konsumentów i całego rynku.

 

Zrobimy wszystko, aby zapewnić konsumentom realne korzyści. Oznacza to odrzucenie utartej narracji o konflikcie interesów między konsumentami a biznesem. Uważamy, że jest ona przestarzała i mało konstruktywna – przedsiębiorcy i konsumenci potrzebują siebie nawzajem. Znalezienie przestrzeni wzajemnego szacunku i owocnej współpracy pozwoli szybciej osiągać konkretne efekty niż utrwalanie podziałów. Obie strony odgrywają swoją rolę, ale razem możemy osiągnąć więcej.

Współpraca i dialog z Euroconsumers Polska przybierają różne formy:

od wspólnych kampanii edukacyjnych na rzecz wzmocnienia pozycji konsumentów, poprzez badania naukowe i priorytetowe kanały do zgłaszania problemów i skarg, po współtworzenie produktów i usług konsumenckich.

 

Powiedzmy to jasno – w żaden sposób nie narusza to naszych fundamentalnych wartości: niezależności i reprezentowania interesów konsumentów. Nigdy też nie zastąpi naszych działań na rzecz egzekwowania praw konsumentów. Współpraca z pewnością nie oznacza automatycznej zgody – bardzo często mimo wzajemnego szacunku mamy odmienne stanowisko.

 

Jednak dzięki temu, że siadamy do stołu, rozpoczynamy dialog i staramy się zrozumieć drugą stronę, możemy znaleźć wspólny grunt. Każdy punkt porozumienia – nawet najmniejszy – przybliża nas do realnych rozwiązań i wspólnego działania w interesie konsumentów.